Saturday, November 8, 2008

MIMPI DAN KHAYALAN SYIAH - FOTO BAGINDA RASULULLAH S.A.W





38 comments:

ade said...

Sdra Shamsuddin,
Saya mendapati skrg sudah terdapat usaha untuk menjatuhkan Republik Islam Iran dgn pelbagai tuduhan. Terbaru tuduhan Ahmadinejad keturunan Yahudi. Di waktu Perang Iraq, Syiah Iran dikatakan anti Sunnah, anti Wahabbi. Di Iraq sewaktu era perang-Amerika selalu katakan Syiah dr Iran punca berlakunya perbalahan Sunnah-Syiah. Puak Syiah juga dikatakan dalang yg mengebom masjid Sunnah di Iraq-Saya rasa semua ini propaganda Amerika utk merosakkan hubungan sesama umat Islam. Hati-hati dalam penulisan Sdra sebab Yahudi adalah dalang dibelakang yg secara halus cuba menyuntik Jarum Halus utk merosakkan hubungan baik sesama Islam. Saya tidak semua mempercayai artikel yg ditulis...cuba utk kefahaman adala...Dalam Islam semua adalah bersaudara!!!

dhubhin sing said...

assalamu'alaikum w.w takkan senang yahudi dan nasrani sebelum kamu mengikuti mereka itulah sekira kira firmanNya dan kita harus tetap ingat itu
assalamu'alaikum w.w

Tabi`inTabi`in said...

Asslamualaikum w.b.t
Sya bersetuju semua muslim bersaudara ttp apakah syiah itu muslim? lhatlah sejrah bgmana para pemimpin islam menjarah Syiah spt Saidina Umar r.a di Qadisiyah dan Salahuddin Al Ayubi semasa perang salib. Tntunya Syiah itu musuh org muslim yg tak bleh dipercayai spt dlm hadits2 Syiah sendiri mengatakn Saidina Ali K.M.W serta Imam Hussein r.a mencemuh Syiah yg dikatakn mrk kelompok yg tidak bleh dipercayai, pengkianat dan berpura2. Lhat sendiri perbuatan2 syirik, kufur dan bertentangn dgn syariat berleluasa di Iran! Apakah ini Islam? Syiah kata kita bersaudara ttp di Iraq dan Iran sendri ASWJ dibantai dan dibunuh mrk... na`uzubillahimin zaliq. Syiah perlu dihancurkan dulu baru org2 Kafir anti-Islam!
Wassalamulaikum w.b.t

din said...

Betul tu. Syiah tu Islam betul ke tidak. Tapi saya kadang2 hairan bagaimana ustaz2 mengajar suka sangat memuji Iran. Yang penting sahkan aqidah mereka dulu. Walau baik macamana pun kalau aqidah tak betul tak guna juga.

ahmad said...

"WASIAT AKHIR NABI ADALAH ALQURAN DAN ASSUNAH..DAN KALAU SYIAH MEMALINGKAN SUNNAH NABI DENGAN MEMUJA SAYIDINA ALI LEBIH DARI SEGALANYA,MAKA SYIAH BUKANLAH DARI SUSUR GALUR NABI..SYIAH ADALAH AJAWAN PROPAGANDA YAHUDI SEJAK ZAMAN SAYIDINA ALI LAGI.DAN SEKARANG VIRUS INI SEMAKIN MEMBIAK DAN MERUNTUHKAN TAMADUN..ORANG YANG BERFIKIRAN LIBERAL DAN SUDAH DIRACUNI BARAT SAJA YANG MENYOKONG SYIAH..SYIAH, WAHABI DAN TALIBAN SUDAH DIMUSUHI SEJAK DARI DULU LAGI DAN VIRUS INI BARU DISEDARI SEKARANG..BERPEGANG LAH PADA ALQURAN,SUNNAH DAN IJMA ULAMA..INSHALLAH SELAMAT DUNIA AKHIRAT..BAHAYA SYIAH....

Hariss Al-Hijazi said...

saudara ade seorang yang dangkal..Benar penulisan tuan blog ini,dia sudah mengkaji dan menghailkan blog...tidak perlu berhati-hati tuan blog...teruskan usaha agar ramai dapat tahu tentang syiah ini...syiah sudah menyimpang dengan ISLAM dari segi akidah...maka,bukan islam lah...Sahabat Nabi S.A.W semuanya adil...Sila belajar kitab Jarah Wa Ta'dil...Jika ada org yg mencerca sahabat Nabi,maka imam Malik pun mengkafirkan org itu...

Hariss Al-Hijazi said...
This comment has been removed by the author.
jeabon said...

Assalamualaikum wahai ahli sunnah semua...Saya bersyukur kepada Illahi akhirnya ada juga ahli sunnah yang berjaya membuka lembaran di internet...banyak pengetahuan tentang syiah yang saya ketahui...nak kata saya ni banyak ilmu tentang sunnah tidak juga...tetapi saya bersyukur dilahirkan dalam agam islam dan kedua ibu bapa saya ahli sunnah wal jamaah...

true_collections said...

Buat saudara penulis dan pengomen...

Persoalannya adakah Tuan Penulis blog dan para tukang komen belajar dan mengkaji secara mendalam tentang mazhab2 utama dunia..???

Jangan tulis sebarang sebab benda ni libatkan akidah saudara jugak yea.

Syiah ade yang ikut syariat, ade yang extrimist n ade jugak yang sesat.

Seperti golongan sunni.. adakah anda nak menafikan yang dikalangan sunni tiada yang tak ikut syariat.. tiada yang extrim n tiada yang sesat..

Amik contoh paling mudah grup Al Arqam je.. tapi bolehkah kita nak hukum semua sunni tu sesat dan tk ikut ape ajaran Rasulullah saw.

Contoh syiah yang sesat syiah rafidah... tapi bley kate kerana syiah rafidah tu sesat yang len semua nak judge yang syiah tu sesat.. siapakah anda nak nilai itu semua.. adakah anda cukup mursyid dalam ilmu mazhab.

Nasihat saya, please kaji n blaja before nak post sesuatu yang anda tak pasti. Jangan kerana kecetekan akal kita.. emosi kita... sikap tksub kita.. sikap berbicara tnpa mengkaji.. sikap suka menerima sesuatu bulat2 tanpa ilmu... tanpa disedari sebenarnya menjadi jarum halus zionis untuk merosakkan akidah dan rasa ikhwan di kalangan muslim..

"Takwa manusia adalah meninggalkan
sesuatu yang tidak pasti"

So beware dengan fitnah yang tidak disedari..

TuanKelarias said...

Assalamualaikum, saya menyokong tidak, melarang pun tidak. Kepada tuan blog, terpulang cuma jangan menjatuhkan syiah ini sesat atau apa, sebab tukang baca blog ini ramai yg nak direpair wayarnya..nampaknya ada rakyat Malaysia tidak kenal rupanya Syiah. Kalau lah saya cukup masa nanti saya juga akan menyampaikan berita tentang syiah ada sekarang ini bagaimana pandangan orang bunian dan dari golongan jin jin islam di mekah dan madinah. Kalau pandangan dari manusia dah tak mau dengar dan fikir kita debgar apa jin kata pulak. Kalau tak percaya juga bersiaplah untuk menghadapi apa itu sumpah rajaah syiah dan anda yang menyokong walau sekelumit akan syiah yg ada sekarang ini maka silap haribulan menjadi pendokong dajjal yg akan muncul dari kota isfahan. Jgn samai anda yg suka dan menggilai syiah yg ada ini sekarang bukan yg dulu zaidiah, jaga jaga takut anda tersenarai di dalam hadis yang menyebutkan tentera dajjal dibelakangnya ada 70k orang.

TuanKelarias said...

macam ada orang syiah jer di sini nauzubillahi min zalik. Guru berpesan jangan menghukum syiah walaupun mereka terkhilaf, biarkan. Tetapi jagalah hati kita yang sudah barang maklum banyak salahnya. kepada saudara yang mencabar dengan ilmu mazhab yang empat, silahkan datang berkunjung ke laman blog kami. Kita minum sebentar di sana..

taipkan tuankelarias di google anda...assalam alaikum.

Mohd Samsuddin said...

teruskan komen2 anda di sini.. blog ni bukan kajian yg rambang melainkan merujuk kpd sumber2 rujukan utama terbesar syiah yang empat dan kitab-kitab rijal mrk.. wallahu a'lam

razzimania said...

Masyarakat Yahudi di Iran...
Tidak banyak orang yang tahu bahwa penduduk Yahudi kedua terbesar setelah Israel tidaklah tinggal di Amerika atau Eropa melainkan justru tinggal di Iran! Iran…? Bukankah Iran berseteru berat dengan Israel dan bahkan Ahmadinejad mempertanyakan kebenaran jumlah korban Holocaust? Ya. Saat ini ada sekitar 25.000 penduduk Yahudi di Iran dan mereka bahkan punya perwakilan di parlemen Iran! Meski pemerintah Iran berseteru dengan Israel tapi mereka menetapkan diri untuk tinggal di Iran dan tidak bersedia untuk dibujuk pindah ke Israel. Bahkan ketika pemerintah Israel merencanakan untuk membayar keluarga Yahudi Iran yang mau pindah ke Israel sebesar $60,000, Masyarakat Yahudi Iran mengecamnya dengan pernyataan :

”Dimana-mana di dunia ada orang yang tidak suka pada orang-orang Yahudi. Di Inggris mereka menggambar swastika (lambang Nazi) di kuburan Yahudi. Saya tidak beranggapan bahwa Iran lebih berbahaya bagi orang Yahudi ketimbang di negara lain.

Balikpapan, 25 Januari 2008
Satria Dharma

adam said...

Tuan

Salam hormat ...harap tuan jgn jatuh hukum dgn akal dan kajian yang dibuat manusia ..saye pernah berpendapat sedemikian.. tetapi siapa kah kite untuk menghakimkan golongan ini ..

atas perasaan sedih yang amat sangat.. terkilan dengan apa yang berlaku kepada keluarga Rasullullah syiah terbentuk ...

ianye lebih kepada perasaan kasih sayang yang teramat sangat terhadap Rasullullah s.a.w dan keluarga Nya dan penghayatan yang mendalam untuk memertabatkan keluarga Rasulullah s.a.w dan meletakan mereka ditempat yang sepatutnya ...Kite semua tahu Rasullullah bukan calang2 manusia .. Nur Rasullullah telah dibentuk Allah swt sebelum seluruh kejadian alam .. sebelum kejadian Nabi Adam lagi .. Rasullullah bukan calang2 manusia .. bagitu la juga keluarga beliau...berupa darah daging Beliau... ini bukan mcm raja dengan anak raja dalam context skrg .. Ini bab creation .. bab permulaan satu kehidupan manusia dan alam sejagat .. dan jangan kite lupa Rasullullah juge adalah kekasih Allah .. kalo kite sayang dan kasihkan Rasullullah .. Allah akan memberi rahmat kepada kite .. kalo kite sayang dan kasih keluarga Rasullullah ? .. fikirla sendiri ...

pernahkah kite menangis mengenangkan nasib Sayyidina Fatimah selepas Rasulullah wafat ... nasib Imam Ali a.s

Syiah terbentuk kerana ...ade golongan yang terkilan .. merajuk dengan ape yang telah dilakukan kepada Imam Ali .. Saiyidatina Fatimah a.s..dan kepada kaum keluarga Rasullullah seterusnya ..

Kite mesti ingat sape Rasullullah .. die bukan manusia biasa.. begitu la juga dgn kaum kerabat Beliau (allulbayt) ..
Kezaliman yang dilakukan terhadap keluarga Rasulullah yang melahirkan Syiah ..

saya x suke malatah .. apa yang baik saya ambik ... kalo yang negatif tu dimana2 ade .. kite pun ade yang extrim .. yang fanatik terhadap sesuatu .. tapi kite xde akal yang cukup untuk menghukum ..lebih2 lagi dalam isu ini ..kajian tidak mungkin memberi pedoman yang cukup ..Sama2 la kite berdoa agar kite dikalangan orang yang dilandasan yang betul untuk kembali kepada NYA ...

Astaghfirullah Al Aziim

Shahrir said...

Assalamualaikum WRBKT;
Kepada semua saudara Muslimin/Muslimat. Bersempena Hari Jumaat 29 J'Akhir 1431 Hijriah (11 Jun 2010) ini, sama2 kita bedoa agar Umat Islam tidak berselisih faham di antara satu dgn yg lain. Anggaplah perbeza’an itu suatu Hikmah Dari ALLAH SWT. Kerana ini akan lebih memudahkan pakatan Yahudi menyerang Islam dari dalaman. Ada beberapa perkara yg memuskhilkan saya seperti berikut:-

1) Semasa Salman Rushdi Mengaibkan Islam dengan buku nya yg berjudul " The Satanic Versus" siapakan yg berani mengeluarkan Fatwa bahwa beliau harus dihukum bunuh? Dimanakah para Ulamak Mujtahid Ahle Sunnah Waljamaah? kenapa tidak mengeluarkan sesuatu Fatwa atau pendapat? Imam Khomeini tidak akan membenci seseorang yg mencerca dan memfitnahkan beliau, Tetapi beliau akan marah apabila ade individu yg mencerca dan menuduh dan menghina Rasullullah S.A.W. dengan kata2 fitnah terhadap Rasullah. Alhamdullillah dengan Fatwa beliau lah buku "The Satanic Versus" telah di-haramkan.

2) Negara manakah didunia, sekarang ini yg mempunyai hubungan Diplomatik dgn, Negara Israel & Amerika? Kalau tak silap saya Saudi Arabia, Egypt dan negara2 Arab yg lain nya masih ada hubungan diplomatik dgn negara2 ini. Kalau tidak langsung dgn Israel ada hubungan Diplomatik dgn Amerika. Tetapi Negara Republik Islam Iran langsung tidak ada hubungan Diplomatik dgn negara2 ini. Cubalah renungkan wahai saudara2 seMuslimin, apa tidak kah ini bercanggah dgn tuduhan yg dilemparkan olih Individu berkena'an tadi di blog ini bahwasa nya Presiden Republik Islam Iran Encik Ahmadinejad seorang Yahudi atau yg menyokong kuat Yahudi dam Amerika? Negara yg tidak mengiktiraf Negara Amerika atau Yahudi di anggap Islam yg salah? Nauzubillah Minzallik, Subhanallah! Renungkanlah…

3) Saya mungkin terkeluar dan tersasar dari Mazhab yang di-ikhtiraf Seperti Mazhab empat,(Hambali, Maliki, Syafie dan Hanafi) Tapi saya berdoa agar tidak terkeluar dari Akidah Islam. Biar terkeluar Mazhab tapi tidak terkeluar dari Ajaran Islam, Insyallah…Kenapa apabila ada pengikut dari 4 Mazhab yang melakukan Ibadah Solat dan soal Fikih berlainan dari Mazhab Syafie, tidak di hukum Kafir, olih Ahle Sunnah Waljama’ah? Dan saya pun tidak berhak menghukum sesuatu Mazhab Ahle Sunnah itu bercanggah dgn Akidah Islam.
Wahai Saudara2 SeIslam. Apakah jika seorang Muslim itu tidak memba’iahkan Saidina Abu Bakar di anggap Syirik? Setelah kewafatan Rasulullah, dan apabila seseorang Muslim Memba’iahkan Saidina Ali dan Keluarga Rasulullah di anggap Syirik dan menyimpang dari Akidah Islam. Mereka berempat adalah Khulafa Rashidin ia-itu Saidina Abu Bakar, Omar, Osman dan Ali. Sila dapatkan bahan2 sejarah yang terdapat dari toko2 buku, Website2 dan buat kajian sendiri dan banyakkan bertanya pada Individu yg anda percayai untuk buat rujukan tentang peristiwa sejarah “Perang Jamal” “Perang Siffin” dan peristiwa “Saqifah Bani Sa’ida” selepas kewafatan Rasulullah. Tidak kira versi Ahle Sunnah atau versi Syiah atau versi yg lain, sila buat perbandingan sendiri.

Shahrir said...

Di sini ingin saya lampirkan surat teguran dan nasihat dari Presiden Ahmadinejad yang penuh dgn fakta2 sejarah dan dengan akhlak yang halus, tidak beremosi dan dengan penuh hormat kepada Presiden George Bush mantan Presiden Amerika Syarikat bertarikh Jun 2006. Mungkin beliau inginkan beliau faham akan agama Islam dan mungkin sekaligus menjemputnya memeluk Islam. Tetapi sehingga kini surat beliau tidak dijawab olih mana2 pihak di-Amerika mahupun Israel. Janganlah menyalah angap bahwa beliau bersekongkol dalam pakatan Israel. Kerana Islam mengajarkan UmatNya berbaik2 walaupun dengan musuh dan menunjukkan Akhlak yang baik terhadap musuh2 Islam, kerana Akhlak yang baik itu adalah ajaran Islam yang sebenar. Menegur rakan sejawat lebih baik dari membiarkan mereka terus dalam kesesatan. Insyaallah……


In the Name of GOD the Compassionate the Merciful:
Mr. George Bush,
President of the United States of America,
For sometime now I have been thinking, how one can justify the undeniable contradictions that exist in the international arena – which are being constantly debated, especially in political forums and amongst university students. Many questions remain unanswered. These have prompted me to discuss some of the contradictions and questions, in the hope that it might bring about an opportunity to redress them.
Can one be a follower of Jesus Christ (PBUH), the great Messenger of God, feel obliged to respect human rights, present liberalism as a civilization model, announce one’s opposition to the proliferation of nuclear weapons and WMDs, make “War on Terror” his slogan, and finally, work towards the establishment of a unified international community – a community which Christ and the virtuous of the Earth will one day govern, but at the same time, have countries attacked. The lives, reputations and possessions of people destroyed and on the slight chance of the presence of a few criminals in a village, city, or convoy for example, the entire village, city or convoy set ablaze.
Or because of the possibility of the existence of WMDs in one country, it is occupied, around one hundred thousand people killed, its water sources, agriculture and industry destroyed, close to 180,000 foreign troops put on the ground, sanctity of private homes of citizens broken, and the country pushed back perhaps fifty years. At what price? Hundreds of billions of dollars spent from the treasury of one country and certain other countries and tens of thousands of young men and women – as occupation troops – put in harms way, taken away from family and loved ones, their hands stained with the blood of others, subjected to so much psychological pressure that everyday some commit suicide and those returning home suffer depression, become sickly and grapple with all sorts of ailments; while some are killed and their bodies handed to their families.
bersambung........

Shahrir said...

On the pretext of the existence of WMDs, this great tragedy came to engulf both the peoples of the occupied and the occupying country. Later it was revealed that no WMDs existed to begin with.
Of course Saddam was a murderous dictator. But the war was not waged to topple him, the announced goal of the war was to find and destroy weapons of mass destruction. He was toppled along the way towards another goal; nevertheless the people of the region are happy about it. I point out that throughout the many years of the imposed war on Iran, Saddam was supported by the West.
Mr. President,
You might know that I am a teacher. My students ask me how can these actions be reconciled with the values outlined at the beginning of this letter and duty to the tradition of Jesus Christ (PBUH), the Messenger of peace and forgiveness? There are prisoners in Guantanamo Bay that have not been tried, have no legal representation, their families cannot see them and are obviously kept in a strange land outside their own country. There is no international monitoring of their conditions and fate. No one knows whether they are prisoners, POWs, accused or criminals.
European investigators have confirmed the existence of secret prisons in Europe too. I could not correlate the abduction of a person, and him or her being kept in secret prisons, with the provisions of any judicial system. For that matter, I fail to understand how such actions correspond to the values outlined in the beginning of this letter, i.e. the teachings of Jesus Christ (PBUH), human rights and liberal values.
Young people, university students, and ordinary people have many questions about the phenomenon of Israel. I am sure you are familiar with some of them.
Throughout history many countries have been occupied, but I think the establishment of a new country with a new people, is a new phenomenon that is exclusive to our times.
Students are saying that sixty years ago such a country did not exist. They show old documents and globes and say try as we have, we have not been able to find a country named Israel.
I tell them to study the history of WWI and WWII. One of my students told me that during WWII, which more than tens of millions of people perished in, news about the war, was quickly disseminated by the warring parties. Each touted their victories and the most recent battlefront defeat of the other party. After the war they claimed that six million Jews had been killed. Six million people that were surely related to at least two million families.
Again let us assume that these events are true. Does that logically translate into the establishment of the state of Israel in the Middle East or support for such a state? How can this phenomenon be rationalized or explained?
Mr. President,
I am sure you know how – and at what cost – Israel was established:
• Many thousands were killed in the process.
• Millions of indigenous people were made refugees.

Shahrir said...

• Hundreds of thousands of hectares of farmland, olive plantations, towns and villages were destroyed.
This tragedy is not exclusive to the time of establishment; unfortunately it has been ongoing for sixty years now.
A regime has been established which does not show mercy even to kids, destroys houses while the occupants are still in them, announces beforehand its list and plans to assassinate Palestinian figures, and keeps thousands of Palestinians in prison. Such a phenomenon is unique – or at the very least extremely rare – in recent memory.
Another big question asked by the people is “why is this regime being supported?” Is support for this regime in line with the teachings of Jesus Christ (PBUH) or Moses (PBUH) or liberal values? Or are we to understand that allowing the original inhabitants of these lands – inside and outside Palestine – whether they are Christian, Moslem or Jew, to determine their fate, runs contrary to principles of democracy, human rights and the teachings of prophets? If not, why is there so much opposition to a referendum? The newly elected Palestinian administration recently took office. All independent observers have confirmed that this government represents the electorate. Unbelievingly, they have put the elected government under pressure and have advised it to recognize the Israeli regime, abandon the struggle and follow the programs of the previous government.
If the current Palestinian government had run on the above platform, would the Palestinian people have voted for it? Again, can such position taken in opposition to the Palestinian government be reconciled with the values outlined earlier? The people are also asking “Why are all UNSC resolutions in condemnation of Israel vetoed?”
Mr. President, As you are well aware, I live amongst the people and am in constant contact with them – many people from around the Middle East manage to contact me as well. They do not have faith in these dubious policies either. There is evidence that the people of the region are becoming increasingly angry with such policies.
It is not my intention to pose too many questions, but I need to refer to other points as well.
Why is it that any technological and scientific achievement reached in the Middle East region is translated into and portrayed as a threat to the Zionist regime? Is not scientific R&D one of the basic rights of nations? You are familiar with history. Aside from the Middle Ages, in what other point in history has scientific and technical progress been a crime? Can the possibility of scientific achievements being utilized for military purposes be reason enough to oppose science and technology altogether? If such a supposition is true, then all scientific disciplines, including physics, chemistry, mathematics, medicine, engineering, etc. must be opposed.
Lies were told in the Iraqi matter. What was the result? I have no doubt that telling lies is reprehensible in any culture, and you do not like to be lied to.
bersambung.....

Shahrir said...

Mr. President,
Don’t Latin Americans have the right to ask why their elected governments are being opposed and coup leaders supported? Or, Why must they constantly be threatened and live in fear? The people of Africa are hardworking, creative and talented. They can play an important and valuable role in providing for the needs of humanity and contribute to its material and spiritual progress. Poverty and hardship in large parts of Africa are preventing this from happening. Don’t they have the right to ask why their enormous wealth – including minerals – is being looted, despite the fact that they need it more than others? Again, do such actions correspond to the teachings of Christ and the tenets of human rights? The brave and faithful people of Iran too have many questions and grievances, including: the coup d’etat of 1953 and the subsequent toppling of the legal government of the day, opposition to the Islamic revolution, transformation of an Embassy into a headquarters supporting the activities of those opposing the Islamic Republic (many thousands of pages of documents corroborate this claim), support for Saddam in the war waged against Iran, the shooting down of the Iranian passenger plane, freezing the assets of the Iranian nation, increasing threats, anger and displeasure vis-à-vis the scientific and nuclear progress of the Iranian nation (just when all Iranians are jubilant and celebrating their country’s progress), and many other grievances that I will not refer to in this letter.
Mr. President,
September Eleven was a horrendous incident. The killing of innocents is deplorable and appalling in any part of the world. Our government immediately declared its disgust with the perpetrators and offered its condolences to the bereaved and expressed its sympathies.
All governments have a duty to protect the lives, property and good standing of their citizens. Reportedly your government employs extensive security, protection and intelligence systems – and even hunts its opponents abroad. September eleven was not a simple operation. Could it be planned and executed without coordination with intelligence and security services – or their extensive infiltration? Of course this is just an educated guess. Why have the various aspects of the attacks been kept secret? Why are we not told who botched their responsibilities? And, why aren’t those responsible and the guilty parties identified and put on trial? All governments have a duty to provide security and peace of mind for their citizens. For some years now, the people of your country and neighbors of world trouble spots do not have peace of mind. After 9.11, instead of healing and tending to the emotional wounds of the survivors and the American people – who had been immensely traumatized by the attacks – some Western media only intensified the climate of fear and insecurity – some constantly talked about the possibility of new terror attacks and kept the people in fear. Is that service to the American people? Is it possible to calculate the damages incurred from fear and panic? American citizens lived in constant fear of fresh attacks that could come at any moment and in any place. They felt insecure in the streets, in their place of work and at home. Who would be happy with this situation? Why was the media, instead of conveying a feeling of security and providing peace of mind, giving rise to a feeling of insecurity? Some believe that the hype paved the way – and was the justification – for an attack on Afghanistan. Again I need to refer to the role of media.
bersambung.....

Shahrir said...

In media charters, correct dissemination of information and honest reporting of a story are established tenets. I express my deep regret about the disregard shown by certain Western media for these principles. The main pretext for an attack on Iraq was the existence of WMDs. This was repeated incessantly – for the public to finally believe – and the ground set for an attack on Iraq.
Will the truth not be lost in a contrived and deceptive climate? Again, if the truth is allowed to be lost, how can that be reconciled with the earlier mentioned values? Is the truth known to the Almighty lost as well?
Mr. President,
In countries around the world, citizens provide for the expenses of governments so that their governments in turn are able to serve them.
The question here is “what has the hundreds of billions of dollars, spent every year to pay for the Iraqi campaign, produced for the citizens?” As Your Excellency is aware, in some states of your country, people are living in poverty. Many thousands are homeless and unemployment is a huge problem. Of course these problems exist – to a larger or lesser extent – in other countries as well. With these conditions in mind, can the gargantuan expenses of the campaign – paid from the public treasury – be explained and be consistent with the aforementioned principles? What has been said, are some of the grievances of the people around the world, in our region and in your country. But my main contention – which I am hoping you will agree to some of it – is: Those in power have a specific time in office and do not rule indefinitely, but their names will be recorded in history and will be constantly judged in the immediate and distant futures.
The people will scrutinize our presidencies.
Did we manage to bring peace, security and prosperity for the people or insecurity and unemployment? Did we intend to establish justice or just supported especial interest groups, and by forcing many people to live in poverty and hardship, made a few people rich and powerful – thus trading the approval of the people and the Almighty with theirs’? Did we defend the rights of the underprivileged or ignore them? Did we defend the rights of all people around the world or imposed wars on them, interfered illegally in their affairs, established hellish prisons and incarcerated some of them? Did we bring the world peace and security or raised the specter of intimidation and threats? Did we tell the truth to our nation and others around the world or presented an inverted version of it? Were we on the side of people or the occupiers and oppressors? Did our administrations set out to promote rational behavior, logic, ethics, peace, fulfilling obligations, justice, service to the people, prosperity, progress and respect for human dignity or the force of guns, intimidation, insecurity, disregard for the people, delaying the progress and excellence of other nations, and trample on people’s rights? And finally, they will judge us on whether we remained true to our oath of office – to serve the people, which is our main task, and the traditions of the prophets – or not?
bersambung......

Shahrir said...

Mr. President,
How much longer can the world tolerate this situation? Where will this trend lead the world? How long must the people of the world pay for the incorrect decisions of some rulers? How much longer will the specter of insecurity – raised from the stockpiles of weapons of mass destruction – hunt the people of the world? How much longer will the blood of the innocent men, women and children be spilled on the streets, and people’s houses destroyed over their heads? Are you pleased with the current condition of the world? Do you think present policies can continue? If billions of dollars spent on security, military campaigns and troop movement were instead spent on investment and assistance for poor countries, promotion of health, combating different diseases, education and improvement of mental and physical fitness, assistance to the victims of natural disasters, creation of employment opportunities and production, development projects and poverty alleviation, establishment of peace, mediation between disputing states, and extinguishing the flames of racial, ethnic and other conflicts, where would the world be today? Would not your government and people be justifiably proud? Would not your administration’s political and economic standing have been stronger? And I am most sorry to say, would there have been an ever increasing global hatred of the American government?
Mr. President,
It is not my intention to distress anyone.
If Prophet Abraham, Isaac, Jacob, Ishmael, Joseph, or Jesus Christ (PBUH) were with us today, how would they have judged such behavior? Will we be given a role to play in the promised world, where justice will become universal and Jesus Christ (PBUH) will be present? Will they even accept us? My basic question is this: Is there no better way to interact with the rest of the world? Today there are hundreds of millions of Christians, hundreds of millions of Muslims and millions of people who follow the teachings of Moses (PBUH). All divine religions share and respect one word and that is “monotheism” or belief in a single God and no other in the world.
The Holy Koran stresses this common word and calls on all followers of divine religions and says: [3.64] Say: O followers of the Book! Come to an equitable proposition between us and you that we shall not serve any but Allah and (that) we shall not associate aught with Him, and (that) some of us shall not take others for lords besides Allah; but if they turn back, then say: Bear witness that we are Muslims. (The Family of Imran)
Mr. President,
According to divine verses, we have all been called upon to worship one God and follow the teachings of divine Prophets.
“To worship a God which is above all powers in the world and can do all He pleases.” “The Lord which knows that which is hidden and visible, the past and the future, knows what goes on in the Hearts of His servants and records their deeds.” “The Lord who is the possessor of the heavens and the earth and all universe is His court” “planning for the universe is done by His hands, and gives His servants the glad tidings of mercy and forgiveness of sins” “He is the companion of the oppressed and the enemy of oppressors” “He is the Compassionate, the Merciful” “He is the recourse of the faithful and guides them towards the light from darkness” “He is witness to the actions of His servants” “He calls on servants to be faithful and do good deeds, and asks them to stay on the path of righteousness and remain steadfast” “Calls on servants to heed His prophets and He is a witness to their deeds” “A bad ending belongs only to those who have chosen the life of this world and disobey Him and oppress His servants” and “A good end and eternal paradise belong to those servants who fear His majesty and do not follow their lascivious selves.”
bersambung.........

Shahrir said...

We believe that a return to the teachings of the divine prophets is the only road leading to salvation. I have been told that Your Excellency follows the teachings of Jesus (PBUH) and believes in the divine promise of the rule of the righteous on Earth.
We also believe that Jesus Christ (PBUH) was one of the great prophets of the Almighty. He has been repeatedly praised in the Koran. Jesus (PBUH) has been quoted in Koran as well: [19.36] And surely Allah is my Lord and your Lord, therefore serve Him; this is the right path. Marium Service to and obedience of the Almighty is the credo of all divine messengers.
The God of all people in Europe, Asia, Africa, America, the Pacific and the rest of the world is one. He is the Almighty who wants to guide and give dignity to all His servants. He has given greatness to Humans.
We again read in the Holy Book: “The Almighty God sent His prophets with miracles and clear signs to guide the people and show them divine signs and purify them from sins and pollutions. And He sent the Book and the balance so that the people display justice and avoid the rebellious”.
All of the above verses can be seen, one way or the other, in the Good Book as well.
Divine prophets have promised: The day will come when all humans will congregate before the court of the Almighty, so that their deeds are examined. The good will be directed towards Heaven and evildoers will meet divine retribution. I trust both of us believe in such a day, but it will not be easy to calculate the actions of rulers, because we must be answerable to our nations and all others whose lives have been directly or indirectly affected by our actions.
All prophets, speak of peace and tranquility for man – based on monotheism, justice and respect for human dignity.
Do you not think that if all of us come to believe in and abide by these principles, that is, monotheism, worship of God, justice, respect for the dignity of man, belief in the Last Day, we can overcome the present problems of the world – that are the result of disobedience to the Almighty and the teachings of prophets – and improve our performance? Do you not think that belief in these principles promotes and guarantees peace, friendship and justice? Do you not think that the aforementioned written or unwritten principles are universally respected? Will you not accept this invitation? That is, a genuine return to the teachings of prophets, to monotheism and justice, to preserve human dignity and obedience to the Almighty and His prophets?
bersambung.......

Shahrir said...

Mr. President,
History tells us that repressive and cruel governments do not survive. God has entrusted the fate of men to them. The Almighty has not left the universe and humanity to their own devices.
Many things have happened contrary to the wishes and plans of governments. These tell us that there is a higher power at work and all events are determined by Him.
Can one deny the signs of change in the world today? Is the situation of the world today comparable to that of ten years ago? Changes happen fast and come at a furious pace.
The people of the world are not happy with the status quo and pay little heed to the promises and comments made by a number of influential world leaders. Many people around the world feel insecure and oppose the spreading of insecurity and war and do not approve of and accept dubious policies.
The people are protesting the increasing gap between the haves and the have-nots and the rich and poor countries.
The people are disgusted with increasing corruption.
The people of many countries are angry about the attacks on their cultural foundations and the disintegration of families. They are equally dismayed with the fading of care and compassion. The people of the world have no faith in international organizations, because their rights are not advocated by these organizations.
Liberalism and Western style democracy have not been able to help realize the ideals of humanity. Today these two concepts have failed. Those with insight can already hear the sounds of the shattering and fall of the ideology and thoughts of the Liberal democratic systems.
We increasingly see that people around the world are flocking towards a main focal point - that is the Almighty God. Undoubtedly through faith in God and the teachings of the prophets, the people will conquer their problems. My question for you is: “Do you not want to join them?”
Mr. President,
Whether we like it or not, the world is gravitating towards faith in the Almighty and justice and the will of God will prevail over all things.

Vasalam Ala Man Ataba’al hoda
Mahmood Ahmadi-Nejad
President of the Islamic Republic of Iran

Sekian, Wassallam

ibnu Samaon said...

persoalannya asal post ini, mengapa sanggup menGGAMBARkan Nabi Mulia Muhammad s.a.w.???

->Tindakan yang melampau!

Shahrir said...

Assalamualaikum Tuan Ibnu Sameon yg mulia, semuga sentiasa berada didalam keada'an sehat dan Walafiat, dan sentiasa diberkati dan diRahmati Allah sentiasa.
Kalau tidak silap saya issue yang Tuan maksudkan ialah "MENGAMBAR" kan Rasullullah S.A.W.atau dengan lain kata potret atau Wajah Rasulllullah. Cuba Saudara buat satu kajian asas atau setidak2nya buat satu penilaian atau saringan, ia-itu buat "Homework" sendiri blog dari akhbar "AL-FITAN: SHI'ITES ARE DAJJAL ARMY" itu adalah ajaran Shiah (Ahlul Bayit)yang sebenar. Setahu saya bloggers template: "Abdul Munir" dari Daya "Earth Blogger template" saya tidak tahu dari mana asal usul nya untuk di buat rujukan, tidak tahu asal usul "footnote" nya. Tapi apabila saya click pada nama itu, prompting nya adalah "Blogger: Blog not found-"The Blog you were looking for was not found"
Apakah ini satu Diayah atau Fitnah dari kumpulan2 tertentu yang ingin membuat tuduhan palsu supaya Masyarakat Islam yang lain supaya terus membenci dan melebelkan yang Syiah itu kafir. Terpulanglah pada Tuan Ibnu Samaon, utk mempercayai nya atau tidak. Tidak ada paksa'an buat Tuan untuk mempercayai atau tidak. Kalau Tuan ingin percaya Blogger itu Sahih, tepuk dada tanya selera. Ilmu IT atau Teknologi Maklumat masa kini terlalu canggih, dan fitnah akhir zaman pun terlalu canggih Tuan! Application "Adobe Photoshop" tidak mustahil utk edit potret yang original. Saya rasa Tuan yang Terpelajar dan dari gulungan Elite ini pun sedia maklum, tidak seperti saya yg hanya lulusan sekolah atap. Saya tidak pernah menyalahkan Blogger2 yg terdapat di Website ini tetapi diri kita sendirilah yg bertanggung Jawab utk menerimanya atau tinggalkan nya. Cuba renungkan saudara, apakah tindakan yg saudara akan ambil terhadap serangan fitnah atau tohmahan yg tidak saudara lakukan atau yg saudara tidak pernah ucapkan!Kita diajarkan supaya beristigfar banyak2. moga2 Allah mengampunkan dosa2 mereka yg berkena'an.. Ameeen.Apakah itu bukan suatu "TINDAKAN YANG MELAMPAU"
Buat ini saja yg dapat saya jelaskan buat masa ini....
Wassallam.

ibnu Samaon said...

Assalamualaikum.
Buat Saudara Shahrir yang saya hormati, menurut balasan jawapan yang diberi, dapat saya fahami bahwa saudara menolak tuduhan menggambar(mempotretkan) ini dibuat oleh anggota Syiah.

Namun saya ingin penjelasan dari pihak saudara sendiri dari mana gambar ini boleh muncul, dan adakah dalam Syiah, menggambarkan junjungan mulia Nabi kita itu sebagai haram disisi ALlah taala?

Jika haram, bagaimana pula menggambarkan saidina Ali di masjid2 syiah di Iraq umpamanya? (berdasarkan ziarah saudara saya ke sana yang nampak potret saidina Ali didinding masjid di Iraq). Mohon penjelasan. Wassalamualaikum.

Shahrir said...

Assalamualaikum Tuan Ibnu Sameon yg mulia.
Sebelum saja perjelaskan dgn lebih lanjut. Berdasarkan Maklumat yg Tuan Utarakan,Seperti yang saya faham melalui penjelasan Tuan diruang Bloggers ini bertarikh 1 July 2010, 9:44pm ingin saya memaklumkan bahwa issue yg Tuan ketengahkan disini adalah seperti berikut:-
1)"Saudara menolak tuduhan menggambar ini dibuat olih anggota Syiah"
2)"Dari mana gambar ini bolih muncul"
3) "Adakah dalam Syiah, menggambarkan junjungan mulia Nabi kita itu sebagai haram disisi ALlah taala?"
4)"Jika haram, bagaimana pula menggambarkan saidina Ali di
masjid2 syiah di Iraq umpamanya? (berdasarkan ziarah saudara saya kesana yang nampak potret saidina Ali didinding masjid di Iraq). "
Sebelum kita sama2 tersasar jauh dan terkeluar dari landasan yg saudara telah utarakan, izinkan saya jelaskan di-sini satu persatu issue tersebut.

Penjelasan issue 1)
Saya tidak menolak dan tidak menafikan bahwa potret2 itu datang dari sumber Syiah tapi dari sumber2dan dapatan (findings) yg dapat difahami dan diperolihi setelah membuat penilitian rambang dari sumber2 dan orang perseorang, individu2 Syiah, perkara sedemikian tidak terdapat dari Kamus Syiah.

Penjelasan issue 2)
Sudah saya jelaskan sebelum ini, gambar 2 itu tidak mustahil bolih didapati di website2 tertentu, setelah pihak2 tertentu copy & paste dan buka Bloggers. lalu mereka akan menulis sesuatu komen, ulasan dan sebagainya dan di edarkan melalui blog2 dan create web page sendiri, utk bacaan & tatapan umum. Terserah pada individu yg membacanya.Cuba saudara bertanyakan pada Saudara Mohd Samsudin. Kerana di bawah potret berkena'an terdapat:-"Posted by Mohd Samsudin at 12:17PM"
Penjelasan issue 3)
Sebelum membuat penjelasan dlm issue ke 3 ini, Perkara yg Tuan ajukan membabitkan Halal/Haram dan Fatwa. Saya belum sampai ke tahap Mujtahid, atau yang dapat di-iktiraf utk mengeluarkan Fatwa Halal/Haram dlm Islam. Tapi cuma untuk orang awam (Laymen)seperti kita,telah sedia maklum yg kalau menggambarkan Junjungan Mulia kita itu adalah Haram. Tak ada salahnya rasa saya jika semua bangunan/pejabat kerajaan, meletak/mengantungkan kan gambar ketua Negara pada dinding2 bangunan tersebut, dengan tanda hurmat yg teramat sangat, cuma tidak sampai ketahap mendewa2 dan menyembah... munkin tidak tersasar dari akidah Islam yg sebenar.

Penjelasan issue 4)
Seperti yang di dakwa, bahwasanya, bagaimana "MENGGAMBARKAN" Saidina Ali di masjid2 Syiah di Iraq.di sini saya terpaksa membuka kamus2 yg terdapat di-pasaran dan cuba bezakan apakah istilah 'MENGGAMBARKAN" itu sama takrifnya dgn "GAMBAR" kalau "GAMBAR" saya istilahkan "potret", dan kalau "MENGGAMBARKAN" saya istilahkan "bayangkan" Saya bukan ahli bahasa, cuba betulkan saya, jika saya khilaf.Jika gambar yg Tuan maksudkan, cuba banyakkan bertanya dari sumber2 yg lain selain dari Saudara Tuan yg telah berkunjung di Iraq. Saya takut Tuan hanya taksub kepada satu sumber sahaja. Dan tanyakan dengan saudara Tuan itu apa benarkah itu potret Saidina Ali, seperti terdapat tulisan pada potret berkena'an "Potret Saidina Ali" atau ada individu yg mengatakan demikian pada saudara Tuan itu?

Sekian Assalamualaikum WRBKT...

TuanKelarias said...

Assalamualaikum,

Saya pernah bermimpi bertemu baginda Rasul SAW senang cerita tiga kali dah. Tapi tak lah sama pulak dengan gambar anganan tu. Pembohongan sudah berlaku. Saya mendapat pesanan , awasilah syiah yg menjadi abang kepada yahudi Israel. Merek adik beradik ini akan bergaduh berebutkan tanah palestine tak lama lagi. Hamas dan Hizbullah adalah sekutu rapat disebalik tabir. Hanya fatah yang tinggal dan akan dimusnahkan sama sekali oleh mereka adik beradik. akhirnya inshaallah, syiah akan menguasai dunia islam palestine dan sekitar bahkan seluruh dunia arab. Maka lahirlah pemimpin sakti sang dajjal dari kalangan mereka syiah daro kota isfahan , dan merebak ke iraq kemunculannya semata mata untuk memperkukuhkan syiah. Malang Imam Mahadi akan datang menghancurka mereka semua sekali lalu tanpa belas kasihan. Maka aman dunia ini hasil dari perancangan yahudi laknatullah Iran dan Israel. Saya mendapat maklumat secara persendirian .

ibnu Samaon said...

Assalamualaikum WRH WBRKTH.
Terima kasih saudara Shahrir kerana menjwb pertanyaan saya. Yang saya maksudkan dengan MENGGAMBAR itu ialah membuat gambar/ melukis potret atau foto wajah mulia Nabi s.a.w. Maaf jika ada kekeliruan di situ.

Ok. Nampaknya kes bahasa sudah clear. Namun tujuan utama saya bertanya kepada saudara adalah demi berpegang kepada hukum agama (sebagai layman layaknya) iaitu haram melukis gambar/foto Rasulullah s.a.w..

Maka bagi orang yang tak bertanggungjawab seperti yang saudara katakan itu, jelas dia telah bertindak melawan ketentuan/hukum agama. Ringkasnya beliau telah menghina Nabinya sendiri.

Saya hormati pandangan2 yang saudara utarakan. Tapi berdasarkan penjelasan #3 saudara, membuatkan saya terfikir saudara macam menyokong melukis gambar/foto Nabi s.a.w.

"Tak ada salahnya rasa saya jika semua bangunan/pejabat kerajaan, meletak/mengantungkan kan gambar ketua Negara pada dinding2 bangunan tersebut, dengan tanda hurmat yg teramat sangat, cuma tidak sampai ketahap mendewa2 dan menyembah... munkin tidak tersasar dari akidah Islam yg sebenar."

Harap saudara Shahrir boleh menerima kritikan saya yang dhaif ini. semoga kita sama-sama beroleh Petunjuk ke Jalan Yang Lurus.

p/s next post saya mohon pihak saudara tidak refer kepada saya dengan gelaran Tuan. kerjasama amat dihargai. Wasalamualaikum WRTH WBRKH.

Shahrir said...

Assalamualaikum WRH WBRKTH.
Alhamdullillah, begitulah yg saya harap2kan, segala yg tersurat dan yg tersirat dapat di huraikan dgn secara damai, begitulah yg di ajarkan kepada kita dari Junjungan Mulia Muhammad S.A.W.Akhlak yg mulia dapat dipamerkan dari kita Umatnya.Ma'af Tuan, saya terpaksa gunakan istilah Tuan, kerana, saya hurmat segala pandangan, pendapat dan penulisan dari segenap individu, walaupun janggal di dengar. Dengan itu dapat sering saya menasihati diri saya sendiri dan para individu semua yg membaca blog ini, supaya, tidak berlaku riak, angkuh dan emosi cuma kerana kekeliruan and pendapat yg berbeda.Perbeda'an pendapat adalah suatu hikmah dari ALLAH SWT. Saya terima kritikan Tuan dgn hati dan minda yg terbuka.
OK Tuan Ibnu Samaon,tentang issue demi berpegang kepada Hukum Agama, berkena'an issue, melukis gambar/foto Rasulullah s.a.w.. sudah terang jangan lah lagi bersuluh. tak payah diperpanjangkan lagi, tentang Tuan mendakwa saya menyokong issue itu, terserah cara minda individu itu menganalisa.
OK jika tidak keberatan, jika dapat kita berkongsi bersama, berkena'an,issue yg di utarakan olih Ikhwan kita yang bernama "Tuan Kelarias" yg mendakwa, beliau pernah "bermimpi bertemu Baginda Rasul SAW" sebanyak 3 kali kalau tak silap saya, yg bertarikh July 2, 2010 10:48am. Apa pendapat Tuan Ibnu Samaon yang Ariff tentang issue tersebut. Saya cuma beranggapan ini adalah suatu issue yg very interesting.Jangan pulak nanti suatu hari Saya yg bermimpi bertemu dgn Rasullullah SAW, dan ada Individu yg lain juga akan turut ikut cara yg sama dan mendakwa dapat pesanan ...........
Nauzubillah Minzallik....
Buat Tuan Kelarias yang budiman dan yg dihurmati, sila "go thru" ulasan dan pandangan saya beserta dgn surat dari President Mahmood Ahmadeneejad. Ulasan saya yg bertarik: June 10,2010 9:16pm.

Sekian Wassallam....

ibnu Samaon said...

Assalamulaikum warahmatullahi wa barakatuh...

Alhamdulillah kini saya makin jelas pegangan anda (merujuk saudara Shahrir) tentang hal foto Rasulullah itu adalah pegangan sahih yang diterima Islam.

Adapun hal bermimpi berjumpa Nabi s.a.w. itu merupakan Kurniaan Allah Taala kepada hamba-Nya yang Dia kehendaki. Namun saya kuat meyakini bahawa berpegang kepada mimpi sebagai sumber hukum itu adalah tidak tepat dalam ajaran Islam. Masakan ada al-Quran dan hadis sebagai pedoman.
Sekadar berkongsi pendapat. Wallahu a'lam.

jonet the jenab said...

masalah yang dialami oleh kita sekarang adalah berlainan pendapat dan iktikad...nabi muhammad sudah bersabda:aku tinggalkan kamu dua perkara iaitu sunnahku dan al-quran,jika kamu mengikutinya maka kamu tidak akan sesat untuk selamanya...akan tetapi syiah menolak ajaran nabi muhammad,memghina sahabat nabi...bukan marah terhadap syiah cuma geram kerna mempermainkan apa yang telah disampaikan oleh nabi..benci dengan dosa yang telah dibuat oleh mereka...

Pencinta AhlulBait said...

Sudahlah sahabat2 dari side "Ahlul Sunnah Waljamaah".....Jgn dilayan Pengikut Syiah dn Peminat2 mrk. Buat Habih karan je.Mrk mmg suka bwk kita trawang2 pd prkara yg tidak jelas
(.....mcm pristiwa prgeseran diantara sahabat2 Rasulullah sms zmn Kh. Arrasyidin-Bani Umaiyah yg sptutnya kita serah je pd Allah mgadilinya...)
dgn mggunakan hujah2 yg membolak balik. Senang dn Jelas....Kami tidak Mahu Syiah dn benih Fahamannya masuk knegara kita yg tercinta nih,ape2 usaha mnanamn benihnya di tanah kita prlu disekat. Kalo nk sgt amalkan Fahaman Syiah sila prgi ke ngara2 syiah dn jwblah dpn Allah disana nnt. Sejarah telah mmbuktikan Sunni-Syiah tk kn prnah brhnti berbunuh,ini juga disarankan oleh Dr. Yusuf Qaradawi.....sila rujuk Sejarah Empayar Uthmaniyah dgn Empayar Safawi. Maap ni pedapat kerdil saya.

johan said...

As-Salam,

Imam Syafie berkata: "Aku mampu berhujah dengan 10 org yg berilmu tetapi aku pasti kalah dgn seorang yg jahil kerana org yg jahil itu tidak pernah faham landasan ilmu".

"Jadilah engkau pemaaf dan suruhlah orang mengerjakan yang ma'ruf serta berpalinglah dari orang-orang yang jahil. (yg degil dengan kejahilannya)" (Al-A'raf : 199)


*Kami penyokong perjuangan ulama Ahlus Sunnah Wal Jamaah*

-----------------------------------
LAA ILA HA ILLALLOH!!
YAA ZAL JALAALIWAL IKROOM!!

tasripin adiwijaya said...

Bagi yang anti Syiah dan yang menyatakan Mahdi akan menghancurkan Syiah, aku hanya ingin senyum kecil aja, beginilah Manusia yang benar jadi salah yang salh jadi benar. Masalahnya adalah Islam hanya ada 2 macam saja, yaitu :
1. Islam Syiah Muawiyah, disebut Sunni mereka diayomi dan dirawat oleh Para Dhalimin Muawiyah yang jumlahnya berhenti diangka 14,dan mereka adalah Pembunuh Keluarga Rosul, dengan GENOCIDE via racun, terdiri dari : Imam Hasan Al Mujtaba,Hussein Saidul Syuhada, Ali Zaenal Abidin, dan Muhammad Al Baqir. Para Khalifah Dhalimin ini terdiri dari :

1) MUAWIYYAH BIN ABI SOFYAN,
2) YAJID 1,
3) MUAWIYYAH II,
4) MARWAN I,
5) ABDUL MALIK,
6) AL WALIDI,
7) SULAIMAN,
8) UMAR BIN ABDUL AZIS,
9) YAJID II,
10) HISYAM,
11) AL-WALID II,
12) YAJID III,
13) IBRAHIM,
14) MARWAN II,

dan dilanjutkan melalui peperangan untuk saling menghancurkan yang dilakukan oleh Bani Abasiyah (> dari 37 Khalifah dan sebagian mereka adalah Para Pembunuh Keluarga Rosul dariImam Ja’far Ash Shodiq, Mussa Al Kazim,Ali Ar-Ridho, Muhammad Al-Jawad,Ali Al Hadi,Hassan Al-Askari dan Imam Ali dighaib Kubro-kan oleh Allah SWT).

Sedangkan, Islam lainnya adalah :

2. Islam Syiah, 12 Imam yang disebut Syiah, ini diayomi dan dilindungi oleh Para Maksumim, yang jumlahnya 14 Wasyi - Rosul (Penjaga Rislah Rosul samapai hari kiamat, mereka itu adalah :

1.MUHAMMAD SAW
2.FATIMAH AZ ZAHRA
3.ALI BIN ABI THALIB, Imam ke 1
4.HASAN AL MUJTABA, Imam ke 2
5.HUSEIN ASY SYUHADA, Imam ke 3
6.ALI ZAINAL ABIDIN AS-SAJJAD, Imam ke 4
7.MUHAMMAD AL BAQIR, Imam ke 5
8.JA’FAR SHODIK, Imam ke 6
9.MUSA AL KAZIM, Imam ke 7
10.ALI RIDHO, Imam ke 8
11.MUHAMMAD AL-JAWAD, Imam ke 9
12.ALI AL-HADI, Imam ke 10
13.HASAN AL ASKARI, Imam ke 11
14.MUHAMMAD AL MAHDI AL MUNTAZHAR, Imam ke 12
Nah! kalau sudah tahu urutan seperti ini, kho malah tebalik yang dihancurkan Imam Mahdi, malah Pengikutnya - Diman kecverdasan otaknya - walaupun aku setuju Syiah yang dihancurkan adalah yang tidak konsisten dengan Ajaran Rosul dan Para Washinya, malah mereka akan menghancurkan Pengikut Syiah Muawiyah yang tidak sesuai lagi dengan kehendak-Nya. Dan bandingkan antara Saudi dan Iran, siapa yang mendukung Palestina dengan bantuannya US$ 1 Milyar ke Hammas, adalah Iran (Mungkinkah seorang Kafir akan bekerja sama dengan Mukmin dan bisakah Saudi disebut Mukmin???) dan renungkan Agama Islam yang Sakral ini, apa mungkin bisa dilindungi secara benar dan suci, buktinya sholat saja bisa beda-beda :

- Ada yang qunut ada yang tidak.
- Ada yang sidakep ada yang irsal (Lurus).
- Baca Bismillah ada yang Keras ada yang Silent/Kumat-kamit tak bersuara.
- Baca Qur'an ada yang wudhu ada yang tidak.
Nah! kalau sudah begini siapa yang mau disalahkan, Rosulkah atau siapa, tapi bagi Syiah semuanya terjawab tuntas dan lengkap.

Aku bangga jadi Syiah walaupun dihujat oleh 90% bangsa ini, karena logik dan bukan pengikut Buta Dogmatis, percis kaya orang Nashoro ditakutin dengan Konsili Nicea melalui Kekuasaan, Pedan dan Darah, maka keyakinan Monotheis berubah jadi Trinitas dan diikuti secara DOGMATIS BUTA, percis diadopt 100% di Islam melalui kejahatan Para Khalifah Dholimin dari Bani Umayyah dan Abasiyyah, maka Keutamaan Keluarga Rosul Pemegang Risalah Rosul, karena terintimidasi via Kekuasaan, Pedang dan Darah, maka lenyaplah mereka dari sejarah Manusia, malah Pendukunya terbalik menjadi Terdakwa, sehingga ceritapun berbalik, seolah-olah Rosul tak berhasil mendidik Keluarganya, karena tidak ada satu Hadistpun yang diriwayatkan dari Fatimah, Ali, Hasan dan Husein, semnetara di Syiah informasi Keluarga Rosul berjibun-jibun, jadi disini siapa yang jadi penipunya, wahai Para Mukmin Sejati berpikir waraslah x an. Salam

fatin daratul ain asri said...

syiah tetap sesat!!!!! walaupun ada yg kta tak suma golongan syiah tu sesat...commonlah bep..sesiapa yg berpegang pada pegangan syiah mestilah kna ikut dasar perjuangannya kan??so,dasar perjuangan syiah ni sesat...pless la..tak yah nak sokong syiah lagi..menyampah.






tasripin adiwijaya said...

Anda tidak lebih umat bagaikan domba liar yang tak punya Pengembala sementara Ulamanya, bagaikan Pengembala tak punya domba dan kalian akan tetap berpuak-puak tanpa bisa Internasional, hatta HTI yang bertaraf internasionalpun tak akan mampu menampilkan Khilafah, walaupun sudah ber International Confrence di Lapangan Bung Karno, siapa yang akan ditunjuk kalian sebagai Khalifah, sementara Umat sudah terkotak-kotak, bukankah dulu Djamaludin Al Afgani sudah keliling ke Negara/Kerajaan Islam, tapi hasilnya tenggorakan dia kanker yang menghantar kepada kematian, Republik Islam Rakyat Al Afganistan, berantakan oleh Al Kuffar, DR Hasan Turabi mau memperkenalkan Syariat Islam di Negara, terperosok kedalam indahnya Penjara, kenapa karena Umat dan Ulama tidak terikat dan terkait, Ahlu Sunnah Waljamaah Produk Bandit Khalifah Bani Umayyah setelah Tahun Jamaah pada 42 H, maka hasil akhirnya adalah AL QAEDA yang tuf siduuna fil ardh bukan Rahmatan Lil Alamin, malah Nurdin Top dan Dr Azhari, malah ngobok-ngobok Indonesia, padahal kalau mau jujur pada dirinya musuh keyakinannya ada di Negara, ga dibuang kelaut aja masih lumayan masih mau menghargai sebagai Manusia ciptaan Tuhan, tapi lihatlah apa yang dilakukan Bajingan Bani Umayyah/Abasiyyah memperlakukan Keluarga Rosul, bagaikan Ahli-Ahli Narkoba Malaysia nyelundup ke Indonesia, keluar masuk penjara diracun, dihancurkan Karakter maupun Phisiknya malah sebagian Umat mengamininya dengan membanggakan diri sebagai Pengikut Ahlu Sunnah waljamaah, wow dimana akal warasmu wahai kawan, tetap bertahanlah kau disana semoga kau dapakan Jannah yang fatamorgana, karena Hujjah/argumentasi kalian tak kan pernah jitu tapi ngambang dan worst alias unlogical argumentation, percayalah padaku dear friend. Salom

tasripin adiwijaya said...

Bagi yang selalu berkoar-kora " Al Qur'an wa sunnah" ---bacalah buku THE HIDDEN TRUTH, kalian akan dapatkan bahwa KITABBU SITTAH tak pernah mencatatnya, tapi ada dibuku MUAWATHTHA Imam Malik dsan malah menyatakan hadist tersebut dhoif, mak jangan dulu koar-koar atau cry-cry dulu miliku duli Shahih Muslim dan Buchori dan baca, pasti Nol Besar yang kalian temukan dan kalau benarlah kedua hadist dan tolong kelompokkan, mana Hadist dari Ali, Fatimah, Hasan dan Husein karena mereka wafatnya sudah dewasa, tapi kalian tak kanm pernah menemukannya dan secara tidak langsung Kalian sedang mengatakan Rosul gagal mendidik Keluarganya dan Ketika Abubakar menyita tanah Fadak dari Fatimah, sama saja sudah menuduh Rosul :
- Waktu menyerahkan Tanah Fadak milik Rosul ke Fatimah, tanpa Ilmi alias pakai egonya (aku berlindung dari kemurkaan-Nya atas tuduhan ini).
- Seharussnya Abubakar mendatangkan saksi atas kebenaran ucapan Rosul "Bahwa Nabi tidak mewarisi hartanya", sementara Kel. Rosul sudah dijamin oleh al Ahab 33, tapi sahabat yang nyeleweng tak mungkin ada jaminan dari Rosul.
- Adakah sahabat menghormati Perintah-Nya agar dirinya Taat pada Tuhan dan RosulNya.
- Bila Abubakar tak punya saksi maka hadistnya adalah Ahad, dan
- bila benarlah, maka Rosul sudah keluar dari Perintah-Nya, yaitu hanya menuntut " Selamatkan dirimu dan keluargamu dari API NERAKA, mungkinkah Rosul keluar dari Koridor ini". Nah!!!kalo Syiah sudah tahu semuanya, makanya kami sudahj nyaman beragama ini, hatta kalian menghujat kami sampai Kiamat tiba, tak masalah kami Ilmu al Qur'an sangat-sangat Objektif dan Arab tetap arab, yaitu "Bangsa Arab sangat sangat Kafir dan Munafiq sekali dan ini dibuktikan sejak Rosul wafat sampai saat ini ---tapi kalian tetap buta mata, buta hati tak mungkin mampu melihatnya, karena sudah keracunan doktrin bajingan Umayyi. Salom"